Přestaňte se hroutit pod návalem pracovních povinností, které se snažíte stihnout v co možná nejkratším čase. Celodenní kolotoč povinností, kdy běháme od vyřizování důležitých emailů, přes pracovní porady a ještě do toho musíte stíhat pracovní školení, být odpočatí a vypadat jako bychom stihli v noci prospat minimálně osm hodin denně…i když jsme pracovali celou noc a už v sobě máme třetí kávu, abychom vůbec mohli fungovat. Teď máte určitě pocit, že byste se nejraději schovali do tmavého skladu a přežili tam do konce pracovní doby.
Položili jste si někdy otázku, proč tomu tak je? Proč kolega vypráví zážitky z vydařeného víkendu a vy se nemáte jaksi vůbec s čím pochlubit, jelikož jste zkrátka celý víkend byl/a doma a společnost vám dělala jenom spousta restů, které se nakupili během týdne. Přestaňte panikařit! Existuje několik rad, které vás naučí organizovat si pracovní dobu tak, abyste odcházeli s pocitem, že máte hotovo.
Pořádek na stole
Pořádek na stole sice pracovní morálku asi nezlepší, ale rozhodně se díky němu budete cítit motivovaní a nebude trávit spoustu času hledáním zaházených dokumentů. Nepotřebné věci ze stolu zkrátka odneste a ponechejte na něm pouze věci, které denně používáte.
Poštu rozdělejte na tu důležitou a méně podstatnou
Jak dlouhou dobu strávíte každý den vyřizováním všemožných emailů a firemních sdělením? Hodinu nebo dokonce dvě? Než začnete bezhlavě vyřizovat jeden email za druhým, podívejte se napřed na ty, které hoří nejvíc. Není přece důležité, abychom na všechnu příchozí poštu odpověděli okamžitě. Vyřiďte jenom to nejdůležitější a ostatní maily určitě počkají na chvilku, kdy nebudete tolik časově vytížení.
Multitasking opravdu není pro každého
Máte před sebou několik úkolů a všechny musí být hotové co možná nejdřív? Pokud se je snažíte dokončit tím, že neustále přeskakuje od jednoho k druhému, většinou se výsledné úsilí mine s účinkem.