Pro mnohé obyčejné smrtelníky je nové auto luxus, na který se šetří po dobu několika let. Těžké je pak uvěřit, že někde žijí lidé, kteří auta sbírají jen tak, pro zábavu a mají jich doma pěknou řádku. Obvykle je mají uskladněné v rozlehlých garážích a snad o nich ani sami neví, jelikož si bez starostí mohou dovolit zaplatit lidi, kteří se jim o tuto nádheru budou starat. Kolik vlastně stojí novodobá vozidla, na která si v budoucnu budou moci našetřit pouze doopravdy nejbohatší lidé světa a se kterými je o nervy vyjet do běžného provozu?
Tím nejdražším a nejluxusnějším vozidlem je Pagani Zonda HP Barchetta. V přepočtu toto auto stojí 400 milionů korun. Futuristické vozítko, které mělo znamenat velmi slavný a okázalý odchod jednoho významného výrobce automobilů do důchodu. Druhým nejdražším autem je Rolls-Royce Sweptail za 342 miliony korun. Jedná se o velmi novodobý a moderně vybavený automobil, který ale svým designem odkazuje na kusy z 20. let minulého století. Za 320 milionů korun byste si pak mohli pořídit Bugatti La Voiture Noire. Velmi jednoduchý název (v překladu znamená „to černé auto“) v sobě skrývá sportovní vozidlo, které svou temnou černí připomíná tajemné příběhy mfiánů.
Na čtvrtém místě se umístilo opět Bugatti, tentokrát verze Centodienci za 240 milionů korun. Toto vozidlo má skládat poklonu sportovnímu Bugatti modelu EB 110 SS z 90. let. Za téměř již pouhých 160 milionů korun byste si mohli pořídit Aston Martin DBZ Centenary. Toto auto je stále ještě počítáno k těm nejkrásnějším v historii. Hned za ním je Bugatti Divo za 133 mil. korun. Proč je vlastně tento typ levnější než ten, o kterém již byla řeč? Ono totiž dokáže vyvinout „pouhých“ 380 km/h, kdežto u dražších verzí se pohybujeme okolo 420 km/h.
Tak co? Máte vybráno, na který z těchto luxusních modelů byste si nejradši po dobu dalších několik desítek až stovek let šetřili?