Oboru neznalý člověk by dokázal vyjmenovat celou řadu důležitých vlastností, jež musí weby mít k tomu, aby byly úspěšné. Ale na tu nejdůležitější by mohl s největší pravděpodobností zapomenout. A tou je dostatečná návštěvnost.
Ano, je to právě návštěvnost takových prezentací, jež je tím úplně prvním předpokladem k tomu, aby se tu dosáhlo jakýchkoliv pozitivních výsledků. Když na web nezavítá ani noha, je tento odsouzen k naprostému nezdaru, na rozdíl od webu dostatečně navštěvovaného, který má alespoň hypotetickou naději na nějaký ten třeba aspoň drobný úspěch, i kdyby byl tento vysloveně špatný.
Smůlou, jež weby provází, je ale skutečnost, že zatímco je návštěvnost u těchto žádoucí, obvykle tato není zajištěna a chybí. A ten, kdo chce na internetu uspět, tak musí učinit kdeco proto, aby si nějaké to publikum na svoji stranu získal.
Vítaným pomocníkem je v tomto ohledu SEO optimalizace stránek. Tedy optimalizace internetových stránek pro internetové vyhledávače, chcete-li. Právě s pomocí těchto nástrojů, tedy vyhledávačů, se totiž dá dosáhnout toho, co by jinak mohlo být i naprosto nemyslitelné. Taková optimalizace dokáže zařídit, aby na třeba i naprosto zapomenutý web začali proudit zajímající se lidé.
Je tomu tak proto, že internetová veřejnost obvykle využívá k hledání toho, oč jí jde, internetové vyhledávače. Do nich zadá to, co se má najít, a pak vezme zavděk několika prvními odkazy, které takové vyhledávače nabídnou. A optimalizace je tím, co dokáže dosáhnout takového ideálního umístění odkazu na určitý web ve vyhledávačích.
Je to sice docela věda, ale zvládnout se to dá. S pomocí odborníků, pochopitelně, protože není mnoho laiků, kteří by se dokázali vypořádat se záležitostmi jako copywriting, linkbuilding, správná volba klíčových slov nebo dejme tomu odstranění nedostatků, jež se na webu mohou nezřídka vyskytovat.
Stačí oslovit odborníky a úspěch se dostaví. Úspěch zvaný návštěvnost. Po čemž už všechno další může být hračka.